...

Locație

Nicolae Jiga nr 34, ap 13, Oradea

Telefon

0722 192 222

Pavel Alexandra Larisa

Despre mine

Traiectoria mea profesională și academică

Am avut ocazia să mă formez în contexte diverse, de la Unitatea de primiri urgențe Bihor (UPU-Bihor), unde ofer suport emoțional personalului medical, până la Centrul Medical Betnia – Chirurgie Bariatrică și Metabolică. Aici, colaborez cu echipe multidisciplinare pentru a le asigura pacienților o experiență terapeutică integrată.

  • Doctorand în Psihologie la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu o temă axată pe probleme de comportament alimentar și reglarea emoțională la pacienții care trec prin intervenții bariatrice.
  • Mediator Feuerstein, specializat în reabilitarea cognitivă și intervenții centrate pe dezvoltarea autonomiei la copii și adulți cu nevoi speciale.
  • Cu o formare continuă în psihologie clinică, psihologia muncii și resurselor umane, îmi doresc să integrez toate aceste competențe în proiectele în care mă implic.

Psiholog clinician, mediator Feuerstein și doctorand

Îmi desfășor activitatea cu convingerea că psihologia poate deveni un real sprijin pentru cei care trec prin schimbări de viață majore. De la evaluări preoperatorii pentru pacienți supuși chirurgiei bariatrice la debriefing pentru medicii din linia întâi, mă implic activ în proiecte care aduc îmbunătățiri palpabile sănătății mintale a indivizilor.

Soluții și tehnici pe care le pun în practică

  • Programe de debriefing pentru echipe din domenii cu risc emoțional crescut.
  • Consiliere postoperatorie adaptată nevoilor pacienților bariatrici.
  • Reabilitare cognitivă cu ajutorul Metodei Feuerstein.
  • Psihologie clinică – evaluări, interviuri și intervenții personalizate.
  • Managementul stresului și prevenirea sindromului de burnout.

Practică psihologică în diverse domenii

Debriefing și suport pentru personalul medical

În rolul meu de voluntar la UPU-Bihor, facilitez sesiuni de debriefing destinate echipelor de urgență. Mă bucur să ofer un context de siguranță emoțională pentru cei care fac față stresului profesional intens.

Psihologia bariatrică

În cadrul colaborării cu Centrul Medical Betnia, mă ocup de evaluări psihologice preoperatorii și ofer asistență postoperatorie pacienților care își doresc o adaptare eficientă la noul stil de viață. Aici, abordarea interdisciplinară este esențială, iar fiecare pacient beneficiază de o susținere personalizată.

Metoda Feuerstein și terapie cognitivă

Printr-un Cabinet Individual de Psihologie, pun în aplicare tehnicile de reabilitare cognitivă și consiliere emoțională pentru copii și adulți. Am lucrat anterior cu Asociația SOS Autism Bihor și DGASPC Bihor, contribuind la dezvoltarea planurilor de intervenție pentru persoane cu dizabilități și tulburări de comportament.

 

Pentru detalii despre modul în care aceste servicii sunt integrate în oferta Asociației Psihologi pentru Comunitate, vizitează pagina de Servicii.

  • 2024 – prezent DOCTORAND ÎN PSIHOLOGIE

    • UNIVERSITATEA ALEXANDRU IOAN CUZA IAȘI
    • Școala doctorală de Psihologie și Științe ale Educației
    • Tema tezei: Probleme de comportament alimentar, atașamentul nesigur și reglarea emoțională la pacienții chirurgiei bariatrice.
  • Curriculum vitae ALEXANDRA LARISA PAVEL

  • 2020 2022 – 2024 FORMARE ÎN PSIHOTERAPIE SISTEMICĂ CENTRATĂ PE EMOȚII (PFSEFT)

    • Formă de învățământ cu frecvență
    • Asociația de Psihoterapie Centrată pe Emoții pentru cuplu și familie
  • LICENȚĂ DE PRACTICĂ CA MEDIATOR DE ÎMBOGĂȚIRE INSTRUMENTALĂ

    • INSTITUTUL FEUERSTEIN – ISRAEL prin
      CENTRUL NTERNAȚIONAL FEUERSTEIN ROMÂNIA
    • Metoda Feuerstein – Standard 1 și 2 aplicabil persoanelor cu vârste între 9 – 99 de ani
    • Metoda Feuerstein – Basic 1 și 2 aplicabil copiilor cu vârste între 5 – 12 de ani
    • Reabilitarea cognitivă a persoanelor cu afecţiuni cerebrale şi psihiatrice;
    • Dezvoltarea flexibilității cerebrale;
    • Dezvoltarea autonomiei, a independenței și a integrării socio-emoționale;
    • Ca program de remediere pentru copiii cu ADHD, probleme de comportament, de relaţionare şi socializare, deficienţă de comunicare, agresivitate, deficienţă mintală, Autism, sindrom DOWN;
  • 2018 SPECIALIZARE – COMPETENȚE ANTREPRENORIALE

    • Asociația Uniunea Editorilor din România
  • 2015-2017 CURS DE FORMARE PROFESIONALĂ COMPLEMENTARĂ– ”PSIHOLOGIA MUNCII, TRANSPORTURILOR ȘI SERVICIILOR”

    • Asociația Română pentru Cunoaștere și Intervenție Psihologică
    • Specializare în domeniul resurselor umane, psihologia muncii și organizational, psihologia transporturilor în raport cu cerințele pieței muncii și ale Colegiului Psihologilor din România.
  • 2015–2017 STUDII UNIVERSITARE – PROGRAM DE FORMARE PSIHOPEDAGOGICĂ – NIVEL 2

    • Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din Universitatea Oradea (România)
    • Psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților
    • Proiectarea și managementul programelor educaționale
    • Didactica domeniului și dezvoltării în didactica specialității (învățământ liceal, postliceal, universitar)
    • Practică pedagogică în învățământul liceal, postliceal și universitar
    • Consiliere și orientare
    • Managementul organizației școlare
  • 2015–2017 STUDII UNIVERSITARE DE MASTERAT: PSIHOLOGIE CLINICĂ, CONSILIERE PSIHOLOGICĂ ȘI PSIHOTERAPIE

    • Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Oradea (România)
    • Cunoașterea bazei teoretice și a eticii profesionale în psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie;
    • Investigarea și evaluarea tulburărilor psihologice de natură clinică sau subclinică;
    • Proiectarea și implementarea intervențiilor psihologice;
    • Proiectarea și realizarea unui demers de cercetare în psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie;
    • Dezvoltarea autonomiei, responsabilității și inițiativei;
    • Acceptarea evaluării din partea celorlalți în actul supervizării profesionale;
    • Aplicarea tehnicilor de muncă în echipă.
  • 2015 INSPECTOR RESURSE UMANE

    • Ministerul Muncii, Familiei, Protecție Sociale și Persoanelor Vârstnice – Corporative Consulting, Oradea
    • Cunoașterea normelor în domeniul securității și sănătății în muncă;
    • Întocmirea și gestionarea documentelor de evidență a personalului;
    • Organizarea recrutării și selecției de personal;
    • Completarea și organizarea Registrului de evidență a salariaților;
    • Întocmirea dosarului de pensionare;
    • Întocmirea statutului de plată pentru personalul încadrat;
    • Îndeplinirea altor activități caracteristice domeniului resurselor umane;
    • Lucrul în echipă;
    • Dezvoltarea profesională;
    • Oferirea informațiilor privind problememlor de personal;
    • Planificarea activității proprii;
    • Administrarea bazei de date de evidență a personalului utilizând PC-ul.
  • 2015 MANAGER DE FORMARE

    • Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice – Euro Personal Srl, Oradea (România)
    • Comunicarea cu beneficiarul;
    • Lucrul în echipă;
    • Managementul timpului;
    • Elaborarea strategiei de formare;
    • Coordonarea activităților specifice domeniului de formare;
    • Monitorizarea implementării strategiei de formare;
    • Marketingul formării;
    • Asigurarea calității activității de formare;
    • Managemntul riscurilor
  • 2015 FORMATOR

    • Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice – International Know-How Center, Oradea (România)
    • Pregătirea formării;
    • Realizarea activității de formare;
    • Evaluarea participanților la formare;
    • Aplicarea metodelor și tehnicilor speciale de formare;
    • Organizarea activităților de protecția muncii;
    • Instruirea cursanților pe probleme de securitate și securitate în muncă și PSI;
    • Marketingul formării;
    • Proiectarea programelor de formare;
    • Organizarea programelor și a strategiilor de formare;
    • Evaluarea, revizuirea și asigurarea caliății programelor și a strategiilor de formare.
  • 2012–2015 STUDII UNIVERSITARE – PROGRAM DE FORMARE PSIHOPEDAGOGICĂ – NIVEL 1

    • Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din Universitatea Oradea (România)
    • Psihologia educației
    • Pedagogie 1 – fundamentele pedagogiei: Teoria și metodologia curicumului
    • Pedagogie 2 – teoria și metodologia instruirii: Teoria și metodologia evaluării
    • Managementul clasei de elevi
    • Didactica specialității
    • Instruire asistată de calculator
    • Practică pedagogică în învățământul preuniversitar obligatoriu 1 și 2
  • 2012–2015 STUDII UNIVERSITARE DE LICENȚĂ, SPECIALIZARE PSIHOLOGIE

    • Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Oradea (România)
    • Operarea cu concepte fundamentale în domeniul psihologiei;
    • Proiectarea și realizarea unui demers de cercetare în psihologie;
    • Evaluarea critică a situațiilor problematice și a soluțiilor posibile în psihologie;
    • Evaluarea psihologică a individului, grupului și organizației;
    • Proiectarea și realizarea intervențiilor psihologice;
    • Relaționarea și comunicarea interpersonală specifică domeniului psihologiei;
    • Exercitarea sarcinilor profesionale conform principiilor deontologice specifice în exercitarea profesiei;
    • Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă multidisciplinară pe diverse paliere ierarhice;
    • Autoevaluarea nevoilor de formare continuă în vederea adaptării competențelor profesionale la dinamica contextului social.
  • 2008–2012 STUDII LICEALE

    • COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU”, Oradea (România)
  • 2022 CURS DE SPECIALIZARE PSIHONUTRIȚIE

    • ASOCIAȚIA PENTRU DEZVOLTAREA PSIHOLOGIEI SMART PSI
  • 2021-2022 CURS DE PERFECȚIONARE PREVENIREA RECĂDERILOR

    • Asociația pentru dezvoltarea serviciilor sociale și educaționale CATHARSIS
  • 2021 PROGRAM DE FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ CONFERINȚA NAȚIONALĂ „REPERE TEORETICE ȘI BUNE PRACTICI ÎN PSIHOLOGIE”

    • Institutul pentru cercetarea tulburărilor din spectrul autism
  • 2021 CONFERINȚA EUROPEANĂ DE PSIHIATRIE ȘI SĂNĂTATE MINTALA „GALATIA 2021” – ADICȚIILE VIRTUALE ȘI INTERDISCIPLINARITATEA ÎN PSIHIATRIE ÎN VREMEA PANDEMIEI”

  • 2021 FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUA

    • Strategii de start-up și dezvoltare sustenabilă în cabinetul de psihologie;
    • Organizarea activității și eficientizarea serviciilor în cabinetul de psihologie;
    • Administrarea cabinetului de psihologie și elemente de anteprenoriat
    • Cioară Corneliu – Marius – Cabinet Individual de Psihologie
  • 2020 PROGRAM DE FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ

    • Administrarea cabinetului de psihologie – gestionarea relației cu clienții;
    • Organizarea activității, gestiunea datelor și evidența documentelor în cabinetul de psihologie;
    • Strategii de înfințare durabilă și dezovoltare sustenabilă a cabinetului de psihologie
    • Cioară Corneliu – Marius – Cabinet Individual de Psihologie
  • 2014 FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ: WORKSHOP „ Metodologie și tehnici de lucru în cabinetele de psihologie”

    • Asociația Română pentru cunoaștere și intervenție psihologică
  • Atestat de liberă practică Psihologia Transporturilor – 2016
  • Atestat de liberă practică Psihologia aplicată în servicii – 2016
  • Atestat de liberă practică Psihologia clinică – 2016 – practicant – autonom
  • Atestat de liberă practică Psihologia muncii și organizațională – 2016 – supervizare
ECHIPĂ

Echipa noastră de psihologi și specialiști

Suport și expertiză pentru comunitate

Decsei-Radu Alina-Ramona

Mărgineanu Lacrima-Ștefania

Sella Andre